חטיבה קדם יסודית: מגיל שלוש עד הכניסה לבית הספר
"אם תדבר לאדם בשפה שהוא מבין, דבריך יגיעו למחשבתו. אם תדבר לאדם בשפת האם שלו דבריך יגיעו לליבו." (נלסון מנדלה)
החל מגיל שלוש מתחנכים הילדים במסגרות חינוכיות בקהילה. מסגרות אלו הינן בפיקוח משרד החינוך ובהדרכה ותמיכה מקצועית של המרכז החינוכי-טיפולי לילדים חרשים וכבדי שמיעה של
משרד החינוך (מיחא). בנוסף הילדים והמשפחות מקבלים שירותים משלימים מעמותת בית מיחא, הכוללים: מכון אודיולוגי ובנק מכשירי השאלה, שירותים סוציאליים, שירותי מזכירות ועוד.
משרד החינוך (מיחא). בנוסף הילדים והמשפחות מקבלים שירותים משלימים מעמותת בית מיחא, הכוללים: מכון אודיולוגי ובנק מכשירי השאלה, שירותים סוציאליים, שירותי מזכירות ועוד.
"כל הדברים הגדולים הם פשוטים במהותם, ורבים מהם ניתנים לביטוי במילה אחת: חופש, צדק, כבוד, חיבה, חמלה ותקווה" (אלברט איינשטיין)
אנו מאמינים בזכותו ויכולתו של הילד עם לקות השמיעה להתפתח בהתאם לצרכיו וכישוריו, להשיג ולמצות את מקסימום הפוטנציאל הטמון בו, להשתלב במערך החיים של הקהילה שבה הוא חי בהתאם ליכולותיו, לציפיות והשאיפות של משפחתו.
אנו מאמינים בחשיבות שילוב המשפחה בתכנית הטיפול ובשיתוף הפעולה בין המערכת המשפחתית והמסגרת החינוכית.
תכנית ההתערבות לילדים מגילאי שלוש עד כניסתם לבית הספר כוללת שלושה מסלולים מרכזיים המותאמים לילד על פי צרכיו והסכמת משפחתו:
אנו מאמינים בחשיבות שילוב המשפחה בתכנית הטיפול ובשיתוף הפעולה בין המערכת המשפחתית והמסגרת החינוכית.
תכנית ההתערבות לילדים מגילאי שלוש עד כניסתם לבית הספר כוללת שלושה מסלולים מרכזיים המותאמים לילד על פי צרכיו והסכמת משפחתו:
1. שילוב אישי (פרטני)
ילדים המשתלבים בגנים רגילים הסמוכים למקום מגוריהם, מקבלים טיפול מקצועי במסגרת הגן בשעות הבוקר ובמרכז הטיפולי בשעות אחר הצהריים. שירותים אלה כוללים: טיפולי קלינאית
תקשורת (פרטניים/זוגיים/קבוצתיים), קבוצות שפתיות-פרגמטיות, קבוצות מוכנות לכיתה א. למידע נוסף אודות שילוב אישי
ילדים המשתלבים בגנים רגילים הסמוכים למקום מגוריהם, מקבלים טיפול מקצועי במסגרת הגן בשעות הבוקר ובמרכז הטיפולי בשעות אחר הצהריים. שירותים אלה כוללים: טיפולי קלינאית
תקשורת (פרטניים/זוגיים/קבוצתיים), קבוצות שפתיות-פרגמטיות, קבוצות מוכנות לכיתה א. למידע נוסף אודות שילוב אישי
2. שילוב קבוצתי בגן מיוחד לילדים עם מוגבלות בשמיעה
קיימים 6 גנים מיוחדים הפרוסים מכפר סבא בצפון, ועד ראשון לציון בדרום. בגנים אלו, לומדת קבוצה של 6-10 ילדים עם מוגבלות בשמיעה בסמוך לקבוצת גן של ילדים שומעים. הטיפולים המקצועיים השונים ניתנים לילדים ולמשפחותיהם במסגרת הגן. בגן צוות מקצועי מומחה הכולל: גננת מומחית לטיפול בילדים עם מוגבלות בשמיעה, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ומטפלת בהבעה ויצירה.
3. שילוב במסגרות מיוחדות
ילדים עם מוגבלות בשמיעה שיש להם מוגבלויות נוספות, הלומדים במסגרות חינוך מיוחד שאינן מתמחות במוגבלות בשמיעה, מקבלים מצוות מומחים מהמרכז החינוכי-טיפולי ליווי והדרכה לצוות המקצועי בגן, שירותי שיקום שמיעתי, מעקב וניטור במכון האודיולוגי בבית מיחא.
מידע נוסף וקישורים:
אתר הדרכה לגננת המשלבת ילד עם לקות בשמיעה בגן הרגיל.
האתר מספק מידע והדרכה לגננת במגוון תחומים: מהי מוגבלות בשמיעה, השלכות המוגבלות על תפקודם של הילדים, התאמת הסביבה הגנית לילד עם מוגבלות השמיעה, דרכים בשילוב לימודי וחברתי, הדגמה וניתוח של אירועים בחייהם של ילדים עם מוגבלות בשמיעה בגן ועוד. באתר משולבים סרטוני ראיונות עם גננות והורים.
האתר מספק מידע והדרכה לגננת במגוון תחומים: מהי מוגבלות בשמיעה, השלכות המוגבלות על תפקודם של הילדים, התאמת הסביבה הגנית לילד עם מוגבלות השמיעה, דרכים בשילוב לימודי וחברתי, הדגמה וניתוח של אירועים בחייהם של ילדים עם מוגבלות בשמיעה בגן ועוד. באתר משולבים סרטוני ראיונות עם גננות והורים.