עמותת בית מיחא מזמינה אתכם לסמינר מקצועי בנושא:
סוגיות בטיפול בילדים חירשים וכבדי שמיעה מגיל לידה עד לכיתה א'
לזכרו של פרופ' יוג'ין פרגמנט
תאריך | 11/5/22 |
שעות | 8:30 – 16:30 |
מקום | אנו – מוזיאון העם היהודי (בית התפוצות) |

מטרת הסמינר היא הרחבת הידע אודות אבחון, הערכה וטיפול בילדים חרשים וכבדי שמיעה, באופן של למידה הדדית, תוך העמקת שיתופי הפעולה בין מרכזי השיקום השונים בארץ עבור אנשי המקצוע.
לו"ז:*
שעה | נושא |
8:30 | התכנסות. קפה של בוקר |
9:00 | דברי פתיחה |
9:30 | "הבן שלי, אח שלו" – הרצאה על הורות ואחאוּת מיוחדת – חגית רון רבינוביץ |
10:30 | הפסקת קפה |
10:45 | שולחנות עגולים* סבב ראשון – דיון בקבוצות קטנות |
11:30 | הפסקה |
11:45 | שולחנות עגולים* סבב שני – דיון בקבוצות קטנות |
12:30 | ארוחת צהריים |
13:30 | סיכום שולחנות עגולים – מה למדנו ואיך ממשיכים? |
14:45 | הפסקת קפה |
15:00 | Treatment of children with hearing impairment and additional disabilities: lecture, video-based case presentations, and Q & A. Online lecture. Linda Daniel, Aud., LSLS Cert. AVT HEAR In Dallas
|
16:00 | סיכום ופרידה |
16:15 | סיום |
* התוכן הסופי יישלח בהמשך
בסמינר תוגש ארוחת צהריים חלבית וכיבוד קל.
הסמינר מלא!
ההרשמה הנה לרשימת המתנה
ההרשמה ללא תשלום
* הטופס רשום בלשון נקבה אך מיועד לכל המינים
דרכי הגעה
- בימים ראשון-חמישי הכניסה דרך שער 1 של האוניברסיטה ללא תשלום
- בשישי-שבת הכניסה דרך שער 4 של האוניברסיטה ללא תשלום
- לפרטים (בנושא נגישות בלבד) נא לפנות לאחראי נגישות, דן ברלב בטלפון 03-745-7832


פירוט שולחנות עגולים
מס' שולחן | נושא, מנחה ותיאור המנחה | |
1 | סוגיות בעבודה עם ילדים עם צרכים נוספים | |
מרים ארזי | קלינאית תקשורת ומדריכה, המרכז החינוכי-טיפולי לילדים חרשים וכבדי שמיעה, תל אביב מרכז | |
2 | עובדים יחד! שת"פ בין המרכז האודיולוגי/ממפה לשיקום השמיעתי-שפתי | |
מרים כהן ורוזי אלקובי | מרים קלינאית תקשורת ואחראית תחום שפה ודיבור ומדריכת קלינאיות, מוסמכת LSLS, עמותת AV ישראל רוזי קלינאית תקשורת ורכזת הכשרת אנשי מקצוע, עמותת AV ישראל | |
3 | דו-לשוניות: הדרכת הורים וצוותים | |
הילה שטיבלמן | קלינאית תקשורת ומדריכה, המרכז החינוכי-טיפולי לילדים חרשים וכבדי שמיעה, תל אביב מרכז | |
4 | כיצד להעריך את התפקוד השמיעתי של ילדים? | |
ד"ר ריקי טייטלבאום-סוויד |
מרצה וחוקרת במחלקה להפרעות בתקשורת,
אוניברסיטת אריאל | |
5 | היבטים חברתיים-רגשיים וסנגור עצמי | |
עינת בן דוד-הלמן | ביבליותרפיסטית ורכזת התחום הרגשי-חברתי, המרכז החינוכי-טיפולי לילדים חרשים וכבדי שמיעה, תל אביב מרכז | |
6 | על הרצף – בין ירידה בשמיעה ואוטיזם | |
ערבה מזרחי-צינמן | קלינאית תקשורת, קליניקה לטיפול בילדים ומשפחות, אבן יהודה | |
7 | עבודה עם הורים | |
לוסי מלכי-לוי |
רכזת חינוכית ומנהלת מעון היום השיקומי,
בית מיחא | |
8 | סוגיות בשיקום שמיעתי של ילדים עם חרשות חד-צידית | |
צחי טובול | קלינאי תקשורת מכון שמיעה ותכנית שתל השבלול, מרכז רפואי קפלן מכון שמיעה, מרכז מקצועי פינסקר יזם ומנהל אתר אימוני השמיעה HEARO | |
9 | שיתופי פעולה בין ובתוך מרכזים | |
צביה רוטשילד וגלית וייס | צביה קלינאית תקשורת ומנהלת המרכז החינוכי-טיפולי לילדים חרשים וכבדי שמיעה, תל אביב מרכז גלית קלינאית תקשורת ומנהלת מערך קלינאות התקשורת בחטיבת הגיל הרך, בית מיחא | |
10 | פיזיותרפיה לילדים חרשים וכבדי שמיעה | |
טל שבת-שקלאר | פיזיותרפיסטית התפתחותית שיקומית, בית מיחא ובית גיא |