ורבים מהם ניתנים לביטוי במילה אחת:
חופש, צדק, כבוד, חיבה, חמלה
ותקווה”
(אלברט איינשטיין)
כמו הרבה דברים בחיים שקורים במקרה, כך גם היתה ראשית דרכי כקלינאית תקשורת בכלל, וכקלינאית העוסקת בשיקום ילדים עם לקות שמיעה בפרט.
מאז אותה בחירה מקצועית “מקרית”, התמקדה מרבית עשייתי המקצועית באוכלוסית הילדים עם לקות השמיעה ומשפחותיהם.
כאדם וכאיש מקצוע אני מאמינה
בזכותו של כל ילד להרגיש שייך, רצוי ואהוב,
לגדול באווירה תומכת,
להשתלב במערך החיים של הקהילה בה הוא חי,
ובמסגרות חברתיות בהן נעים לו לשהות ולהתפתח.
עובדת במיחא מאז שנת 1990 במגוון תפקידי טיפול, אבחון והדרכה. בין היתר, עסקתי רבות באבחון שפתי-תקשורתי של ילדים עם לקות שמיעה, ובהדרכה והכשרת צוות מקצועי המתמחה בטיפול בילדים עם לקות שמיעה.
בנוסף, עסקתי לאורך השנים גם בהכשרת גננות ואנשי חינוך במערכת החינוך הרגילה לשילוב ילד עם לקות שמיעה במסגרות השונות.
שותפה בהטמעת פרויקט “קשר” להקניית שפה לילדים עם לקות שמיעה. וכן בקבוצת אודיולוגיה חינוכית להטמעת המודעות ללקות השמיעה ולהנגשה אקוסטית במסגרות החינוכיות.
תחומי מחקר וידע:
חינוך ושיקום ילדים עם לקות שמיעה
שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים
התפתחות הפקות קוליות קדם מיליות אצל תינוקות עם לקות שמיעה
אבחון שפתי-תקשורתי של ילדים עם לקות שמיעה
מבחר פירסומים מדעיים:
צ. רוטשילד, מ.א., ד”ר ט. מוסט. (2001). השפעת הגיל הכרונולוגי ודרגת חומרת בירידה בשמיעה על הפקות קדם מיליות של תינוקות לקויי שמיעה דוברי עברית. ד”ש- כתב עת. האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת.
אינגבר, ש. בני נוקד, ש. גרוס, א., מוסט, ט., רוטשילד, צ. (2007) ערכה לאמון התפיסה השמיעתית. מחלקת הפרסומים משרד החינוך, ירושלים