חטיבת הגיל הרך

חטיבת הגיל הרך: מלידה עד גיל שלוש

מנהלת: הגב' טלי גרינשטיין.
600eb6612b31632f6c618c9c012d873d_2_XLאנו בחטיבת הגיל הרך מאמינים שלמשפחה תפקיד טבעי בגידול הילד ומעורבות בחינוכו ולפיכך אנו רואים במשפחה שותף עיקרי לעשייה:
בקבלת ההחלטות, ביישום המטרות הטיפוליות בחיי היום יום ובהערכת תפקוד הילד והיתרמותו מעזרי השמיעה בסביבה הביתית.
ההורים הם הבוחרים באופנויות התקשורת, בהשמה החינוכית ובדרך השילוב (בשותפות עם הצוות המקצועי).
הצוות בונה את תכנית ההתערבות והתמיכה בפעוט ובמשפחתו בהתאמה לבחירת ההורים.

תהליך קליטת ילד ומשפחה בתכנית ההתערבות כולל:

  • בדיקת שמיעה התנהגותית ע"י אודיולוגים מומחים לגיל הרך מאוד
  • פגישת היכרות והסבר עם מנהלת החטיבה
  • פגישת אינטייק ע"י העובד/ת הסוציאלי/ת
  • הפנייה להכנת אוזניות
  • קבלת מכשירי שמיעה בהשאלה ושילוב בתכנית ההתערבות.
  • פגישת סכום אינטייק והגדרת המטרות הטיפוליות ע"י הצוות הרב מקצועי והמשפחה, כחודש אחר כך .
  • הליך התאמת מכשירי שמיעה אישיים או הערכה לקראת הפנייה לברור לשתל
  • הערכת צרכי הילד והמשפחה והתאמת השילוב באחד מהמסלולים הטיפוליים- חינוכיים
  • מידי כשלושה חודשים

מטופלים בחצר מעון היום השיקומיעם ההצטרפות לתכנית ההתערבות של חטיבת הגיל הרך במיחא ניתנת למשפחה אפשרות הבחירה באחד משלושה מסלולי שילוב:

טיפול פרטני – שיקום שמיעה וטיפולי קלינאות תקשורת לפיתוח כישורי תפיסה שמיעתית, תקשורת שפה ודיבור בבית מיחא ושילוב כל ימות השבוע בגן בקהילה עם עמיתים שומעים.

גן מתחלף – שילוב ארבעה ימים בגן בקהילה עם עמיתים שומעים, ויומיים בגן המתחלף במיחא עם עמיתים בעלי לקות שמיעה. כשהדגש הוא שיפור היכולת החברתית ויוזמות חברתיות בין עמיתים. ביומיים אלה מקבל הילד גם את טיפולי הקלינאיות.

מעון יום שיקומי לפעוטות בעלי לקות שמיעה – הפועל בבית מיחא בכל ימות השבוע – מסגרת המאפשרת אינטנסיביות טיפולית – חינוכית.

• תכנית "הלאה"– בית מיחא נבחרה להוביל את תכנית הלאה (הדרכה וליווי אצל המשפחה) מטעם משרד הרווחה. מטרת התכנית הדרכת הורי פעוטות כבדי שמיעה המשולבים במסגרות בקהילה.   ההדרכה מתקיימת בבית המשפחה ומתקימת לצד המסלול הטיפולי בו משולבת המשפחה.

פרויקט משח"ק – (מעקב שפתי לבעלי לקויות שמיעה חד-צדיות או קלות) הקושי השמיעתי של ילדים עם לקות קלה או חד-צידית בשמיעה בולט במיוחד במצבים  כגון: דיבור שקט, דיבור ממרחק, או דיבור בתנאי רעש והדהוד. ילדים אלו מתקשים לעקוב ולהבין את דברי הגננת/המורה והילדים, בזמן הפעילות החינוכית –חברתית ונזקקים לסיוע. לאור העובדה שחלק לא קטן מהילדים מראה עיכוב בהתפתחות השפה, נבנה פרויקט "משחק" שמטרתו לספק לילדים סביבה עשירה בשפה ובשיח טבעי. השירות ניתן לפעוטות עם לקות קלה או חד צידית, המשולבים במעקבי שמיעה בבית מיחא ונמצאים במסגרות חינוכיות בקהילה.

קישורים נוספים:

מידע נוסף אודות חטיבת הגיל הרך

קלינאות תקשורת בחטיבת הגיל הרך

פרויקטים בולטים בחטיבת הגיל הרך